dimecres, 16 d’abril del 2008

Els mites caiguts

Una pregunta noies, a vosaltres us mola el Tejedor, oi?

Gran pregunta d'un profe cultureta a ses al·lotes de sa meva classe. En Tejedor és un altre profe, i pes comentaris que ha fet d'ell, no es cauen gaire bé.

No és que es meu profe sigui un mite per mi. Però ell sempre intenta ser super intel·lectual i no caure en banalitats. Ara bé, quan fa comentaris d'aquest tipus te n'adones que ell, com tots, per molt que volguem ser "alternatius" i cultes som iguals que els que surten cridant a Salsa rosa.

En Tejedor és un profe guaperillas d'uns trenta anys i que s'ho té molt cregut. Està bo. Per què negar-ho? S'autor de sa meva frase és una altre professor també d'uns trenta anys més normalet. Quan dic que tots som iguals me referesc a que per molt que es meu profe vulgui ser cultureta no deixa de tenir un rin-tin-tín a en Tejedor. Estic segura de que deuen tenir ses seves diferències i es seus caràcters deuen ser incompatibles, però també estic segura de que s'enveja hi fa molt!

I per què em serveix tota aquesta historieta?? Idò per intentar analitzar una conducta comuna a tots els humans: quan som petits ens pegam amb els que no ens cauen bé i quan som grans els insultam; quan som petits volem tenir juguetes i quan som grans altres "juguetes"(cotxes, viatges, casa...); quan som petits envejam els nins de sa nostra classe que tenen una Play Station i quan som grans envejam als que estan més bons que nosaltres.

Ens comportam exactament igual amb 6, 10, 15, 20, 30, 40, 50, 60, 70 o 80 anys!! El curiós és que pareix que ens n'avergonyim!! Perquè sempre intentam dissimular el que ens passa. És com aquest professor a qui li interessa tant sa cultura i fa veure que no se preocupa per banalitats, després hi ha un guaperillas que li pren es protagonisme i reacciona exactament igual que tothom!!

Quan ets petit penses que els grans tenen unes converses super interessants i que quan siguis gran xerraràs de com salvar el món. Quan aterres al "món dels grans" te n'adones que has deixat de parlar de Bola de Drac per passar a parlar den Torrente. Que has deixat de jugar a Power Rangers per passar a jugar a lligar. Però que tot és exactament igual d'insubstancial del que feies de petit.


"Jo de gran vull ser..."






Reflexionem-hi si us plau, reflexionem-hi.

6 comentaris:

Jiuix ha dit...

... feliç!

joan ha dit...

... petit!

que ve a ser com dir "ser feliç"...


el que si que m'agradaria és no perdre les ganes de voler ser més coses, fer coses, veure, beure, conèixer, sentir...

muak


º_o

Martí Vives ha dit...

A mi també m'ha caigut un mite aquesta setmana.

No m'agrada aquesta societat. Ignoraré a n'aquesta societat.

Jiuix ha dit...

...feliç! perquè tu deies:"jo de gran vull ser" i simplement he acabat la frase!
Ja saps que penso que per davant els diners, feina i demés coses el que és més important és ser feliç!
a cuidar-se!!

Marcos MT ha dit...

Yo juego más suelto ahora que de pequeño. La experiencia...

Anònim ha dit...

jo crec que no és tant d'edats, sino de persones... de neixer ple d'inquietuds per descobrir aquest món estrany i caòtic en el que hem vingut a parar, o de mancar d'aquest esperit.. Hi ha persones que tota la seva vida mantindran un ritme de vida i pensament superficial, amb un embolcall diferent segons l'edat, però en essència el mateix; i persones que quasi bé havent sortit de l'ou, iniciaran tot un camí cap a la coneixença personal i del món..

joves de 25 més madurs que adults de 50...i viceversa, perquè no..

:P